Klubbkänsla

Övertid på jobbet, eller som jag hellre kallar det: välbetalt blogginlägg.

Klubbkläder brukar standardmässigt kunna avfärdas som skräp. Någon gammal Hanes Beefy vars färg håller för ungefär en och en halv tvätt och med logga/symbol som skissats fram av en hobbyestet på baksidan av en servett klockan tolv minuter i ett på Gröne Jägaren. Så döm om min förvåning när Solna klätterklubb , som jag egentligen borde vara medlem i om jag betalt någon avgift i år, skickar info om att nu kan man köpa en Power Houdi från Houdini med klubbens minst sagt diskreta logga kombinerad med grupptillhörighetsförklarande tryck på ryggen. Jackan blir dessutom din till ett pris som skulle få Mediamarkt-Antoine:s hockeyfrilla att stå som ett spjut samtidigt som snålvattnet stänker. 885 svenska kronor. Det innebär alltså ungefär 40% på priset om vi skall vara riktigt övertydliga.

Det blir inte mer kontinentalt

Nu kan jag se framför mig hur skeptiska ögonbryn höjs på alla som senaste månaden lusläst någon form av modepamflett med titeln vår -08. ”Inte kan det väl vara annat än gamla överblivna hoods från Barkarby, alla i färgen högstadie -94?”. Men icke. Jag säger icke. Nej tröjan finns tillgänglig i flera nya fina färger inklusive min personliga favorit eurotrash-tropical. Fint Va? Va?

Nu kommer jag iofs inte köpa någon ändå men det är ett extremt hedersvärt initiativ från klubbens sida och jag hoppas innerligt att de säljer slut snabbare än ett Britneytuggummi på ebay. Tanken på kvalitetskläder via klubben är svindlande och nu är jag närmare än någonsin att förnya medlemskapet, om inte annat så riskerar jag ju snart att missa ett snyggt,informativt och välskrivet nummer av Bergsport. Hemska tanke.

Stor eloge till Solna klätterklubb!